This Page

has been moved to new address

Mazda CX-5 – nowy kompaktowy SUV na rynku

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Autotest24 - wybierz swoje 4 kółka: Mazda CX-5 – nowy kompaktowy SUV na rynku

wtorek, 29 listopada 2011

Mazda CX-5 – nowy kompaktowy SUV na rynku




Mazda CX-5 będzie pierwszym modelem tego producenta wyposażonym w zestaw innowacyjnych technologii SKYACTIV. Z zewnątrz auto zdecydowanie przyciąga uwagę masywnymi błotnikami. Z boku w oczy od razu rzucają się ogromne nadkola, w które spokojnie zmieszczą się koła na 19-calowych felgach oraz mocno nachylona przednia szyba, która zapewnia kierowcy dobrą widoczność. Dzięki kilku zabiegom stylistycznym udało się osiągnąć bardzo dobry jak na tą klasę współczynnik oporu powietrza, wynoszący zaledwie 0,33.


Deska rozdzielcza nowego modelu CX-5 przypomina tę spotykaną w sportowym modelu MX-5, a daszek nad zegarami ma w założeniu nawiązywać do kokpitu samolotu. Mazda CX-5 dostępna będzie z tapicerką zarówno materiałową, jak i skórzaną w dwóch kolorach. W najdroższej wersji tapicerka skórzana będzie posiadać stylowe kontrastowe szwy i specjalne perforacje.
Funkcjonalność
Auto zaskakuje także funkcjonalnością. Tylne siedzenia będą składać się w proporcjach 4:2:4, a przednie fotele zapewniają dużo lepsze trzymanie boczne i podparcie pleców.
Szerokość (1840 mm) i rozstaw osi (2700 mm) - jedne z największych w segmencie - gwarantują, że miejsca na bagaż w aucie z pewnością nie zabraknie. Bagażnik ma pojemność 463 litrów lub 503 litrów (ze schowkiem pod podłogą), którą po rozłożeniu foteli drugiego rzędu można powiększyć do 1620 litrów. Codzienną funkcjonalność zapewniają także pełno liczne schowki. Kieszenie foteli są pojemne, a uchwyty na napoje umiejscowione są zarówno z przodu, jak i z tyłu. W konsoli centralnej przed dźwignią zmiany biegów można odnaleźć kolejny dość pokaźnych rozmiarów schowek. W tylnym rzędzie siedzeń dodatkowe uchwyty na napoje ukazują się po złożeniu środkowego fotela.
Na desce rozdzielczej, w głównej części konsoli, umieszczono nowy system HMI z intuicyjnym wyświetlaczem o przekątnej 5,8 cala. System wyposażony jest w gniazdo USB, gniazdo do podłączenia iPoda oraz łącze Bluetooth®. Nad jakością dźwięku czuwa specjalnie dla Mazdy zaprojektowany 9-głośnikowy system nagłośnienia Bose®, a nad planowaniem trasy – nawigacja wyprodukowana we współpracy z TomTom®.
Pod maską
Nowe 2,2-litrowe silniki SKYACTIV-D występują w dwóch wersjach: 150 i 175 KM. Wyposażona w 6-biegową manualną skrzynię biegów, mocniejsza wersja osiąga 100 km/h po zaledwie 8,8 sekundy i rozpędza się do maks. 207 km/h. Warto odnotować, że oba silniki spełniają już normy emisji Euro 6. Auto w podstawowej 150-konnej wersji z napędem na przednią oś deklaruje spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4,5 l/100 km.
Dla wielbicieli silników benzynowych oferowane będą auta wyposażone w silnik 2.0 MZR deklarujący 160 KM i sprint do setki w 9,2 sekundy. Średnie spalanie w przypadku silników benzynowych wynosi 6,0 l/100 km.
Bezpieczeństwo
Mazda CX-5 wyposażona jest w system automatycznego hamowania (SCBS) oraz ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Ponadto w opcji dostępny będzie układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM), który diodami LED umieszczonymi w lusterkach informuje kierowcę o pojazdach zbliżających się od tyłu i pozostających w martwym polu. Dostępny jest także układ automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych (HBCS) zapewniający optymalną widoczność dla kierowcy. System rozpoznaje światła nadjeżdżających pojazdów z odległości nawet 600 metrów. W zakresie bezpieczeństwa pasywnego podkreślić należy, iż CX-5 to pierwszy samochód wykorzystujący super-wytrzymałą i lekką stal 1800 MPa.

Podsumowanie
Informacje spływające od producentów brzmią zachęcająco. Czy auto przyjmie się na polskim rynku i podbije serca klientów? Z pewnością rozglądając się za kompaktowym SUVem warto rozpatrzyć zakup Mazdy. Wystarczy wspomnieć, że Mazda to jedyny producent, którego trzy modele otrzymały najwyższą ocenę w testach długodystansowych przeprowadzanych przez AutoBild, a niedawno oceniana Mazda 3 po dwóch latach i 100 000 km eksploatacji miała zaledwie jedną usterkę… spinki półki znajdującej się za tylną kanapą.
Za mazda.pl







Etykiety: , , ,

Komentarze (1):

2 grudnia 2011 19:05 , Anonymous Anonimowy pisze...

piękna jest ta Mazda

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna